Om de digitalisering verder in te zetten heeft Tielbeke Logistiek gekozen voor een app van WeMa Mobile.

Optimalisatie van verouderde processen

Het aanvragen van verlof is één van de onderdelen waarbij Tielbeke nog met papier werkte. “Wanneer chauffeurs verlof wilden aanvragen, was het voor hen vereist om op papier deze aanvraag in te dienen met de benodigde handtekeningen voor de juiste verwerking. Met de app van WeMa kan dit online en wordt dit ook binnen één dag verwerkt,” geeft Bas aan. Door de verouderde processen werd er veel kostbare tijd verspilt, er was veel ruimte voor verbetering. Zo is er ook een schademodule toegevoegd waarmee het mogelijk is om schade die onderweg ontstaat aan het voertuig rechtstreeks te melden binnen de app. Dit gebeurt middels een digitaal stappenplan, waarbij de app een chauffeur meeneemt om zo bij elke stap de juiste gegevens aan te geven.

Een backend waar iedereen gebruik van kan maken

De kracht achter elke app van WeMa Mobile is natuurlijk iApp. Met iApp is het mogelijk om alle berichten te versturen, nieuwsberichten te plaatsen, nieuwe werknemers toe te voegen en nog veel meer. Volgens Bas was zijn eigen gemaakt instructie niet persé nodig: “iApp werkt erg flexibel, wanneer er iets aangepast moet worden kan dat altijd - via WeMa of doordat we het zelf kunnen aanpassen. We hebben zelfs een instructie gemaakt voor alle medewerkers die met iApp gaan werken, maar dit bleek niet nodig te zijn. Alles spreekt voor zich waardoor aanpassingen snel zijn gemaakt.”

De uitdaging

Vergroot de betrokkenheid

binnen uw organisatie

Maak minder gebruik

van papieren oplossingen

Meer efficiëntie

én een hogere productiviteit

"De samenwerking met Wema Mobile heeft heel goed uitgepakt, ze zijn erg flexibel en hebben overal in meegedacht en ons ontzettend goed geholpen!"

Bas van Huis / Tielbeke

Bent u enthousiast geworden?

Vul uw e-mailadres of telefoonnummer in en we nemen zo snel mogelijk contact met u op.